Flying too close to the sun 2021
13 films stills, 13 envelopes and instructions, black box.
Dimensions variable.
The First and Last and Always Psiloritis Biennale is an experiment in exhibiting ongoing since 2017, in which curator Stamatis Schizakis collaborates with artists from every field for the realization and documentation of artistic acts in the area of Psiloritis and especially on the path to the Timios Stavros summit. Maria Tsagkari’s work Flying too close to the Sun is inspired by the Icarus myth and its interpretations and aims to its rewriting as a cinematic scenario. The work is illustrated through photographs taken from the curator during the ascent and descent to Psiloritis, according to directions given by the artist in sealed envelopes, opened at dates and times written on the cover. By guiding the hiker/photographer/curator like a director guides the camera operator, Maria Tsagkari created these images that she later overlaid with text formatted like movie subtitles, in order to compose 13 film stills of a movie that was not shot. Those film stills re-create the myth through a cryptic love narrative between two unknown persons that never appear in the work.
The First and Last and Always Psiloritis Biennale, curated by Stamatis Schizakis, Heraklion Museum of Visual Arts, Crete.
Flying too close to the sun, 2021
Δεκατρία κινηματογραφικά στιγμιότυπα, δεκατρείς οδηγίες, μαύρο κουτί.
Διαστάσεις μεταβλητές.
H Πρώτη, τελευταία και παντοτινή μπιενάλε του Ψηλορείτη είναι ένα εκθεσιακό πείραμα σε εξέλιξη από το 2017, όπου ο επιμελητής Σταμάτης Σχιζάκης συνεργάζεται με δημιουργούς από κάθε πεδίο για την εκτέλεση και καταγραφή καλλιτεχνικών δράσεων στην περιοχή του Ψηλορείτη και κυρίως στο μονοπάτι προς την κορυφή Τίμιος Σταυρός. Το έργο της Μαρίας Τσάγκαρη Πετώντας πολύ κοντά στον ήλιο εμπνέεται από τον μύθο του Ίκαρου και τις ερμηνείες του και αποσκοπεί σε μια επανεγγραφή του ως κινηματογραφικό σενάριο. Το έργο εικονογραφείται μέσα από φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον επιμελητή κατά την ανάβαση, περιπλάνηση και κατάβαση στον Ψηλορείτη, σύμφωνα με οδηγίες που η καλλιτέχνιδα του έδωσε σε κλειστούς φακέλους με σημειωμένες ημερομηνίες και ώρες αποσφράγισης. Καθοδηγώντας τον ορειβάτη/φωτογράφο/ επιμελητή όπως ο σκηνοθέτης καθοδηγεί τον εικονολήπτη, η Μαρία Τσάγκαρη δημιούργησε τις εικόνες που στη συνέχεια συνέδεσε με κείμενο μορφοποιημένο σαν υπότιτλους κινηματογραφικής ταινίας, για να συνθέσει 13 στιγμιότυπα μιας ταινίας που δεν έχει γυριστεί. Τα στιγμιότυπα αυτά ανασυνθέτουν τον μύθο μέσα από μια κρυπτική ερωτική αφήγηση μεταξύ δυο άγνωστων προσώπων τα οποία δεν εμφανίζονται ποτέ.
Η Πρώτη, Τελευταία και Παντοτινή Μπιενάλλε του Ψηλορείτη, επιμέλεια: Σταμάτης Σχιζάκης, Μουσείο Εικαστικών Tεχνών Ηρακλείου, Κρήτη.