Flying too close to the sun, 2021
30/05/2014
#loveshots or collected histories of an infinite longing 2020
26/07/2014

Hotel Stories, 2021 

Duratrans Transparency Film in Lightbox with Tru Vue Antiglare Museum Glass with UV protection Birch (wood), stained with Black Matte Lacquer 

61,8 x 36,8 x 7 cm, Edition of  3 + 1AP

The photographic sequence Hotel Stories has its starting point in the research into the photographic archive of a Greek hotel built in 1973. In the process of looking through the archive’s fragmentary images, photographing them anew and manipulating them, the images transform into film stills and script fragments from a film that looks like it was shot on its premises. The incorporated text in a form of subtitles undermines the interpretation of the images, by constantly transposing the narrative intensity. Considering the condition of staying in a hotel and the venue itself as a dormitory of desire, the archive dresses up in the cinematic filter organizing the communication between the visible and the invisible, the game of distance, desire, seduction, allowing that sequence of images to create continuity of time and unity of space. Forging new memories, interpretations, imaginary narratives or sustained pauses in a film that seems to play unbeknown to us, the Hotel Stories series seems to confirm Roland Barthes’ phrase: “We photograph things in order to drive them out of our minds. My stories are a way of shutting my eyes”.

(The photographic sequence Hotel Stories was based on the archive of the Eagle’s Palace hotel in Halkidiki and was created in the course of the 5th edition of the Artists In Residence Program, curated by Aliki Tsirliagkou in collaboration with Artworks.)

Greek Text
Hotel Stories, 2021 

Duratrans Transparency Film in Lightbox with Tru Vue Antiglare Museum Glass with UV protection Birch (wood), stained with Black Matte Lacquer

61,8 x 36,8 x 7 cm, Edition of  3 + 1AP

Το φωτογραφικό sequence Hotel Stories έχει ως αφετηρία την έρευνα του φωτογραφικού αρχείου ενός Ελληνικού ξενοδοχείου που χτίστηκε το ’73. Μέσα από τις αποσπασματικές εικόνες του αρχείου, την εκ νέου φωτογράφιση αυτών και την επεξεργασία τους οι εικόνες μετατρέπονται σε κινηματογραφικά καρέ και σεναριακά θραύσματα μιας ταινίας που μοιάζει να γυρίστηκε στους χώρους του. Το κείμενο που ενσωματώνεται υπονομεύει την ερμηνεία των εικόνων μετατοπίζοντας διαρκώς την αφηγηματική ένταση. Προσλαμβάνοντας την συνθήκη διαμονής σε ένα ξενοδοχείο και τον ίδιο το χώρο ως κοιτώνα επιθυμιών, το αρχείο ενδύεται το κινηματογραφικό φίλτρο οργανώνοντας την επικοινωνία ανάμεσα στο ορατό και στο αόρατο, στο παιχνίδι της απόστασης, της επιθυμίας, της αποπλάνησης επιτρέποντας σε αυτή την αλληλουχία εικόνων την δημιουργία χρονικής συνέχειας και χωρικής ενότητας. Δημιουργώντας νέες αναμνήσεις, ερμηνείες, φαντασιακές αφηγήσεις ή συνεχείς παύσεις σε μια ταινία που μοιάζει να παίζει εν αγνοία μας η σειρά Hotel Stories μοιάζει να επιβεβαιώνει την φράση του Roland Barthes: «Φωτογραφίζουμε τα πράγματα για να τα βγάλουμε από το μυαλό μας. Οι ιστορίες μου είναι ένας τρόπος να κλείνεις τα μάτια».

(Το φωτογραφικό sequence Hotel Stories βασίστηκε στο αρχείο του ξενοδοχείου Eagle’s Palace στην Χαλκιδική και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του 5ου Προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών σε επιμέλεια της Αλίκης Tσιρλιάγκου σε συνδιοργάνωση με την Artworks).